تاریخ انتشار: یکشنبه 1403/02/02 - 08:00
کد خبر: 502165

در روزنامه های امروز کشور چه گذشت؟!

سپاه صادق/ گیر پاج گرانی خودرو در سراشیبی بنزین ارزان !

سپاه صادق/ گیر پاج گرانی خودرو در سراشیبی بنزین ارزان !

مطبوعات امروز کشور به موضاعات مختلفی در زمینه هایی همچون اقتصادی،سیاسی، عملیات اخیر ایران و موضوع حجاب پرداخته و تیتر اصلی خود را به آن اختصاص داده‌اند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ امروز مطبوعات و نشریات کشور سعی بر این داشتند تا تیتر اصلی خود را به موضوعاتی به غیر از موضوع عملیات وعده صادق اختصاص دهند و به آن بپردازند. موضوعاتی همچون  واکاوی کردن الزامات پارادایم شیفت حکمرانی بنزین و خودرو، دستگیر شدن دانشجویان حامی فلسطین توسط  پلیس نیویورک آمریکا و وضعیت اقتصادی داخل کشور که در این گزارش ضمن مرور، به بررسی آن می‌پردازیم که در ادامه می‌خوانید.

کیهان امروز صفحه اول خود را این‌گونه آغاز کرد: 20 روز فرماندهی مقتدرانه درمیدان دیپلماسی

در این برهه حساس، وزارت امور خارجه و شخص دکتر امیرعبداللهیان، در کنار پیگیری و تاکید بر مجازات رژیم صهیونیستی در سطح مجامع و نهادهای بینالمللی، با دیپلماسی فعال و پرجنبوجوش، اجماع‌سازی ناجوانمردانه غرب علیه کشورمان را خنثی ساخته و باعث حمایت بسیاری از کشورهای جهان باالخص قدرتهای بزرگی همچون روسیه و چین از کشورمان در برابر طرحهای غرب در شورای امنیت و سازمان ملل شدند. دستگاه دیپلماسی در اوج هماهنگی با نهادهای عملیاتی دخیل در حوزه سیاست خارجی، با استفاده از رویکرد دینی و اسلامی، عالوه بر استفاده سازنده از ظرفیتهای قانونی بین المللی و همچنین فرصت بیان نظر در نشستهای مختلف نهادهایی همچون سازمان ملل متحد و شورای امنیت، با رایزنیهای بیشـمار و رویکرد مقتدرانه در مقابل تهدیدات اسرائیل، علاوه بر دفاع از حق قانونی ایران، موجب محکومیت بین المللی این رژیم و همچنین هشدار و بازداشتن صهیونیستها از ماجراجوییهای جدید شد.

در ادامه وطن امروز نوشت؛ دانشگاه پادگانی

سرکوب نظام‌مندهای جنبش‌های مردمی حامی فلسطین در غرب بویژه آمریکا، باعث پدیداری یک حقیقت تاریخی پیش چشمان بشر مدرن شده است: لیبرالیسم به فاشیسم ختم می‌شود! مساله فلسطین به چالش تمام‌عیار نظام سلطه در همه ابعاد نظامی، امنیتی، اقتصادی، اجتماعی و البته نظری تبدیل شده و روندهای 7 ماه اخیر به‌دنبال نسل‌کشی‌های صهیونیست‌ها در غزه،  پرده از ماهیت اصلی ایدئولوژی حکمرانی غرب برداشته است.

پاگر در نخستین روزهای آغاز جنگ غزه، تایم به عنوان پیشاهنگ مطبوعات آمریکایی، مرگ آزادی بیان در اروپا به خاطر ممنوعیت تظاهرات ضد اسرائیلی در حمایت از فلسطین را روایت می‌کرد، امروز چنین وضعیتی در خود ایالات متحده به مراتب مشهودتر است. در دور جدید سرکوب حامیان فلسطین در آمریکا، هفته گذشته شاهد برخوردهایی باورنکردنی از سوی شرکت‌های بزرگ فناوری و دانشگاه‌ها بودیم. مجموعه‌هایی که به خاطر وابستگی تنگاتنگ اعتبارشان به افکار عمومی جهان تلاش می‌کردند محتاطانه با مساله فلسطین کنار بیایند، حالا علنا به سرکوب نظام‌مند به نفع صهیونیست‌ها پیوسته‌اند.

ایران تیتیر اصلی خود را این‌گونه نوشت: فرامتن جهش ۷۸ هزار واحدی شاخص بورس

«جنگ» یکی از عوامل مؤثر بر التهاب بازار در تمام کشورهای جهان شناخته می‌شود. شعله‌ور شدن جنگ نظامی می‌تواند تأثیر منفی خود را بر مؤلفه‌های اقتصادی به خوبی نشان دهد؛ کمااینکه این مسأله اکنون در شاخص‌های منفی اقتصادی رژیم صهیونیستی به خوبی دیده می‌شود. اما «هراس از جنگ» و اعتماد ناکافی به قدرت ملی کشور توسط شهروندان نیز می‌تواند تأثیرات مخرب جنگی که رقم نخورده است را روی اقتصاد کشورها اعمال نماید.

تجربه تصویرسازی حقارت‌آمیز از قدرت ملی، آن‌گونه که برخی می گفتند با یک بمب سیستم دفاعی ایران از کار می‌افتد به دنبال آن بود که بذر «هراس از جنگی احتمالی» را در اذهان جامعه بنشاند. تغییر این تصویرسازی اشتباه شاید به سال‌ها زمان نیاز داشت. عملیات «وعده صادق» به‌رغم خواست بدخواهان در چندین ساعت نه‌تنها تنبیه متجاوز به خاک ایران را در پی داشت که متجاوزان به باورهای عمومی را نیز شکست داد و به مثابه یک تور نظامی برای خودتحقیران داخلی عمل کرد. پس از این عملیات موفق و عیان شدن ضعف رژیم صهیونیستی بود که پشتوانه قوی دفاعی_امنیتی کشور به نمایش گذاشته شد و بازارهای اقتصادی شاخص‌های مثبت را تجربه کردند. گرچه تغییر باورهای غلط یک جریان مهم‌ترین اثر داخلی عملیات دفاعی ایران بود اما بازگشت ثبات به بازار ارز، کاهش قیمت سکه و رشد شاخص بورس در روزهای اخیر از اولین تأثیرات ملموس تولید قدرت دفاعی_امنیتی در کشور شناخته می‌شود.

خراسان امروز نوشت: جنگ رسانه‌ای برای جبران ناتوانی

پس از این که عملیات مضحک صهیونیست ها، توسط پدافند قدرتمند ایران در نطفه خفه شد، برخی رسانه های غربی اقدام  به فضاسازی و بزرگ‌نمایی از شکست اسرائیل کردند. در همین باره رسانه های غربی و صهیونیستی  پس از عملیات مقابله جویانه وعده صادق که به صورت کاملا موفق انجام شد با جعل اخبار و فضا سازی های دروغین در مورد آسیب دیدن سامانه های پدافندی ایران در جریان مقابله با ریزپرنده های ناشناس در آسمان اصفهان به دنبال دستاوردسازی برای رژیم اسرائیل به منظور خارج کردن صهیونیست‌ها از انفعال ناشی از شکست هستند. حتی نیویورک تایمز درگزارشی خیال بافانه مدعی شد که هدف اصلی این حمله ارسال این پیام به ایران بوده که اسرائیل می‌تواند به خاک ایران نفوذ کند و حتی در این حمله یک پدافند هوایی اس 300 نیز هدف قرار گرفته است. این ادعا درحالی است که سی‌ان‌ان دیگر رسانه آمریکایی  با استفاده از فناوری SAR تصاویر ماهواره‌ای  منتشر و تاکید کرده که در این تصاویر  هیچ آثاری از خرابی یا انفجار دیده نمی‌شود.

در همین راستا یک مقام مطلع نیز در گفت و گو با نورنیوز وتسنیم تاکید کرد که هیچ آسیبی به پدافند هوایی کشورمان وارد نشده است: «فضاسازی برخی رسانه های غربی در خصوص آسیب دیدن بخشی از سامانه پدافند هوایی در جریان مقابله با چند ریزپرنده در بامداد روز جمعه کاملا کذب است. این مقام مسئول تاکید کرد: با هوشیاری سامانه های راداری و پدافندی مستقر در منطقه، ریزپرنده‌های ناشناس قبل از نزدیک شدن به حریم مناطق حساس هدف قرار گرفتند.»

روزنامه جوان نیز در گزارش خود به   بزرگ‌نمایی رسانه غربی اشاره کرد و نوشت: «بررسی‌ها نشان داد که هیچ پایگاه یا مرکز نظامی یا هسته‌ای مورد اصابت هیچ پرتابه‌ای قرار نگرفته است.آن‌چه اتفاق افتاده نوعی جنگ روانی با بهره‌گیری از عملیات ایذایی و خرابکارانه عناصر خائن و پادوی دشمن در داخل است که رژیم صهیونیستی سعی دارد آن را صرف بازیابی اعتبار از دست رفته خود کند. این اقدامات ایذایی گرچه با جنگ‌روانی و رسانه‌ای هدفدار به شدت بزرگ‌نمایی شده، اما هیچ تأثیری در آرامش روانی جامعه نگذاشته و بی‌اعتنایی مردم نسبت به آن به خوبی افتضاح این اقدام و حقارت دست‌اندرکاران را نزد افکار عمومی نشان می‌دهد.» 

در ادامه جوان نوشت: گیر پاج گرانی خودرو در سراشیبی بنزین ارزان!

«دوردور» دیگر بیهوده و بی‌مقصد راه‌رفتن و گز کردن خیابان نیست بلکه پدیده‌ای فرهنگی در برخی طبقات اجتماعی است که با خودرو معنا پیدا می‌کند، تشریح و تأویل و تفسیر چنین خرده‌فرهنگی حتماً تک‌خطی نیست و ابعاد مختلفی دارد، اما از منظر حکمرانی اقتصادی نیز می‌شود به آن نگریست؛ اینکه غالباً افرادی دور «دوردور» می‌چرخند که از تمکن مالی برخوردار هستند، البته موضوع فراتر از این نیز رفته و به قول رئیس پلیس سابق پایتخت، برخی حتی تن به اجاره ساعتی خودرو می‌دهند تا از گردونه «دوردور» دور نمانند.

در کشوری که به دست آوردن خودرو اینچنین سخت و هدردادن سوخت اینچنین سهل است، چرا نباید هم اینچنین شود؟! برای حل چنین عارضه‌ای که از یک سو سوزاندن بنزین برای متمول‌ها مثل آب خوردن و پیدا‌کردن خودرو برای عموم مردم، عبور از هفت‌خان رستم است، چه باید کرد؟ راهکار چیست که هم مصرف بنزین قاعده‌مند و هم دسترسی عموم برای خودرو تسهیل شود؟ پاسخ خبرگان یک جمله است: مصرف بنزین را سخت و دسترسی به خودرو را سهل کنید. حتماً منظور «مدیریت مصرف» بنزین است نه گران‌کردن آن.

جام جم در صفحه نخست خود نوشت:ارتش و سپاه؛ لشگر خدمت

آن زمان که ایران وعده صادق را عملی کرد و با پرتاب تعداد زیادی موشک و پهپاد آرامش را از چشم صهیونیست‌ها گرفت و دنیا را مقهور قدرت خود کرد، جمع کثیری از نیروهای نظامی و انتظامی همزمان در حال خدمات‌رسانی به هموطنان سیل زده بودند تا ثابت شود، ارتش و سپاه، نیروهای انتظامی و حتی گروه‌های جهادی همزمان در چند جبهه حاضر هستند و در کنار دفاع از آب و خاک مقدس، خدمات‌رسانی به هموطنان را به صورت ویژه در دستور کار دارند. در آخرین روزهای فروردین سال جاری بود که سازمان هواشناسی کشور با صدور چندمین هشدار قرمز جوی امسال، نسبت به وقوع سیلاب و آبگر‌فتگی گسترده در پنج‌استان جنوبی کشور هشدار داد. 

براساس این هشدار بارش شدید باران، رعدوبرق، وزش باد شدید و تگرگ استان‌های هرمزگان، جنوب فارس، جنوب غرب و غرب سیستان و بلوچستان، نیمه جنوبی کرمان و بوشهر را فرا گرفت و سبب وقوع سیلاب و آبگرفتگی‌های گسترده شد.  این سامانه همچنین پیامدهایی همچون خسارت به برخی زیرساخت‌ها مانند خطوط انتقال برق و آب، تخریب تأسیسات و سازه‌های واقع شده در حریم و بستر رودخانه، تخریب سازه‌های موقت و سبک بر اثر وزش باد شدید و اختلال در سفرهای هوایی و دریایی به همراه داشت.

رسالت امروز خود را این‌گونه آغاز کرد: سپاه صادق

سالروز تأسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را در شرایطی جشن می‌گیریم که عملیات وعده صادق و پاسخ دندان‌شکن سپاه پاسداران به تجاوز رژیم منحوس صهیونیستی به ساختمان کنسولگری ایران در سوریه موجی از غرور و شادمانی در ایران و کشورهای حامی مردم مظلوم فلسطین به وجود آورده است . برای دوست و دشمن ثابت‌شده است که سپاه پاسداران که از مکتب سرخ عاشورا پیروی می‌کند ضامن امنیت و آرامش کشور بوده و اقتدار آن اقتدار مردم ایران‌زمین است .

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از بدو تأسیس تا به امروز سرمنشأ خیرات و برکات بسیاری بوده و مردم و نظام اسلامی را در بزنگاه‌های تاریخی به‌سلامت از بحران‌ها عبور داده است.
 پس از پیروزی انقلاب اسلامی و در شرایطی که کشورهای غربی و در رأس همه ایالات‌متحده ، ایدئولوژی منطبق با احکام الهی و شعارهای طاغوت ستیزی ، استقلال و آزادی جمهوری اسلامی را برنتابیده و سفارتخانه‌های خود را باهدف به شکست کشاندن یا انحراف از مواضع آزادی‌خواهانه و استکبارستیزی انقلاب اسلامی تبدیل به لانه جاسوسی و مرکز توطئه نموده و حمایت از ایادی داخلی خود همچون مارکسیست‌ها با شعارهای التقاطی  و تبلیغات مسموم علیه افکار ناب شیعی و ولایت فقیه ، اعتقادات مردم مسلمان خصوصا جوانان را هدف گرفته و از طرفی نیز مزدوران سازمان مجاهدین خلق اسلحه به دست ، آرامش و امنیت کشور را تهدید و جوانان مؤمن و انقلابی و مسئولین تراز اول نظام اسلامی را ناجوانمردانه ترور می‌نمودند ، امام خمینی (رض) فرمان تأسیس نهاد مقدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را صادر نمودند تا با سازماندهی نیروهای مردمی و استفاده از قدرت لایتناهی مردم ، کشور با گذر از بحران‌های داخلی و خارجی به ثبات و امنیت برسد .

شرق نوشت: احیای برجام در میانه بحران

تقریبا در هشت ماهی که از آغاز عملیات طوفان الاقصی و جنگ حماس و اسرائیل می‌گذرد، بسیاری از موضوعات کلان سیاست خارجی و حتی سیاست داخلی به حاشیه رفته است. یکی از این موضوعات به پرونده فعالیت‌های هسته‌ای و آینده برجام باز‌می‌گردد.

اگرچه در این مدت شاهد برگزاری دو نشست فصلی شورای حکام بودیم، اما مشخصا دولت بایدن در این دو نشست سعی بر آن داشت که از بغرنج‌تر‌کردن پرونده هسته‌ای ایران و به دنبال‌ آن‌ واداشتن تهران به اقدامات و تصمیمات جدی‌تر جلوگیری کند؛ چرا‌که بحران هسته‌ای به موازات تداوم جنگ در غزه به‌هیچ‌وجه سناریوی ایدئال واشنگتن نبوده و نخواهد بود. از این‌رو سعی شد هم در گزارش‌های آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و دبیرکل این نهاد (آژانس) و هم در روند برگزاری نشست فصلی شورای حکام، عملا از تنش‌زایی در قالب صدور قطع‌نامه‌ یا ارجاع پرونده به شورای امنیت خودداری شود. هرچند در این مدت رافائل گروسی به دفعات ناخشنودی و همچنین نگرانی خود را از به حاشیه رفتن اختلاف‌های آژانس و تهران به دلیل تحولات ناشی از جنگ حماس و اسرائیل ابراز کرده است.

در پایان فرهیختگان تیتر اصلی خود را این گونه نوشت: منفور دوست و دشمن

«بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم‌صهیونیستی برای «صندلی قدرت» حاضر است جهان را در لبه پرتگاه قرار دهد. این برداشت درباره نتانیاهو در میان طرف‌های مختلف بین‌المللی و رقبای داخلی او در سرزمین‌های اشغالی مشترک است.

به گزارش ایسنا، به‌تازگی روزنامه آمریکایی جوویش اینسایدر گزارش داده سیاست‌های دولت بایدن در حمایت از رژیم‌صهیونیستی منجر به خشم و نارضایتی مقام‌ها و کارمندان وزارت امور خارجه واشنگتن شده است. براساس این گزارش دیپلمات‌های آمریکایی در نشست‌هایی خصوصی خواستار مجازات این رژیم شده‌اند. انتشار این گزارش که تغییر نظارت نسبت به رژیم را در بزرگ‌ترین کشور حامی تل‌آویو نشان می‌دهد حکایت از گسترش نفرت همگانی از نتانیاهو در جهان و در داخل سرزمین‌های اشغالی دارد.
همه دولت‌ها و احزاب رقیب که بعضا در حالت دشمنی با یکدیگر قرار دارند، می‌دانند نتانیاهو تصمیم گرفته برای باقی ماندن در پست نخست‌وزیری همه را به جان هم بیندازد. به همین دلیل دشمنان هم به دشمنی کردن با یکدیگر با دیده تردید و احتیاط می‌نگرند. براساس چنین برداشتی اصلی‌ترین متحدان رژیم‌صهیونیستی در جهان درصدد پررنگ‌تر کردن مخالفت‌های خود با نتانیاهو برآمده‌اند.

گزارش از امیر کریمی

 

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
در سفر رافائل گروسی به تهران موارد
انتقاد یک امام جمعه از مشروب‌خوری برخی پزشکان ایرانی
فوت دردناک نخبه کنکوری به همراه پدرش +جزِئیات
زشت است جمعیتی در یک صنف مقدس(پزشکان) با عادی انگاری، دسته جمعی مجلس گناه برپا کنند
بارش‌های باورنکردنی باران در یک استان غربی
شیعه جعفری
مقاومت اسلامی عراق برای اولین بار تل آویو را هدف قرار داد
محرومیت از تحصیل در انتظار داوطلبان متخلف / اعتراض دانشجویان شریف / جذب ۷۲ هزار معلم از طریق آزمون‌های استخدامی
مرکز تولید مشروبات الکلی در رژیم‌ صهیونیستی هک شد
لیست انتخاباتی شورای وحدت منتشر شد
طرز تهیه خورش بادمجان با گوشت چرخ کرده
شگفت‌زدگی فعال اقتصادی چینی از پیشرفت‌ دانش‌بنیان‌ها در حوزه انرژی خورشیدی
بیش از ۴۰ درصد رای‌دهندگان آمریکایی جنگ داخلی را محتمل می‌دانند
شهادت ۳ شهروند ترکیه‌ای از سوی رژیم صهیونیستی از هفتم اکتبر
پیام اعتراض دانشجویان آمریکا، پایان دادن به جنایت در غزه است
تعطیلی یک دانشگاه در فرانسه بدلیل اعتراضات دانشجویان حامی فلسطین
تقلای سنای آمریکا برای جلوگیری از بازداشت مقامات تل آویو
۲۰۰ بازداشت فقط در یکی از دانشگاه‌های امریکا
یورش اشغالگران به مناطق مختلف کرانه باختری/ شهادت ۱۸ فلسطینی
بمباران بامدادی رفح در جنوب نوار غزه/ شهادت شماری از فلسطینیان
دانشگاه «ساینس‌پو» فرانسه به دلیل اعتراضات تعطیل شد
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top